Hospital Ampang Hospital Awam Pertama Menggunakan Atellica Solution

Teknologi itu akan digunakan di Jabatan Pathologi hospital tersebut.

KUALA LUMPUR, 14 Nov – Hospital Ampang ialah hospital awam pertama yang menggunakan teknologi baru untuk mempercepatkan diagnosis penyakit.

Timbalan Menteri Kesihatan Dr Lee Boon Chye merasmikan penggunaan “Atellica Solution” di Hospital Ampang semalam.

“Hospital Ampang menjadi hospital awam pertama yg mengguna ‘Atellica Solution’,” kata Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dalam sebuah tweet.

“Jabatan Patologi, hospital itu menjadi peneraju teknologi baharu tsbt bagi mempercepatkan mendiagnosis penyakit. Teknologi itu menggabungkan sistem pintar yang mampu diagnosis penyakit lebih awal sekaligus mendapat rawatan lebih awal.”

Atellica Solution membantu penjagaan kesihatan mencapai hasil yang lebih baik pada kos yang lebih rendah dengan mengubah penghantaran penjagaan di makmal.

Dengan fleksibiliti untuk menggabungkan sehingga 10 komponen menjadi lebih daripada 300 konfigurasi yang disesuaikan untuk beroperasi sama ada sebagai sistem sendiri atau dihubungkan dengan Aptio Automation, Atellica Solution menawarkan sistem kukuh untuk jangka panjang pertumbuhan.

“Teknologi ini bertindak 10 kali lebih pantas berbanding sistem konvensional dan mampu melakukan 220 ujian per jam,” tambah KKM Putrajaya.

You may also like